אירועים וימי כיף

אירועים וימי כיףכל חברה שמכבדת את עצמה, כל ארגון המנוהל באופן נבון, מקיימים מעת לעת אירועים וימי כיף. אירועים מסוג זה יכולים לכלול את כלל עובדי החברה או את חלקם. ישנם אירועים הכוללים צוות אורגני (למשל צוות מכירות) או מחלקה כלשהי (למשל מחלקת שכר).

כאשר שואפים לארגן יום כיף או אירוע עסקי, ניתן לתכנן זאת באופן עצמאי או להיעזר במפיקי אירועים או בחברות שמספקות תשתית מסודרת לימי כיף מסוגים שונים. ולא רק חברות גדולות יפיקו תועלת רבה מאירועים לעובדים או מאירועים שבהם משתתפים לקוחות גדולים, שותפים עסקיים או משקיעים. גם חברות קטנות יחסית יפיקו מכך תועלת ולמעשה, כמה וכמה תועלות חשובות.

אירועים והתרבות הארגונית

אם סבורים הייתם כי אירועים וימי כיף נועדו אך ורק לשעשע את העובדים, הרי שאין זה נכון או לפחות – אין זה מדויק. ימי כיף גם לא נועדו אך ורק לשפר את שביעות רצונם של העובדים מתנאי העבודה והרווחה. אותם האירועים, בפרט אם הם הופכים במשך הזמן למסורת, מהווים חלק חשוב מהתרבות הארגונית.

האירועים הללו מעניקים למשתתפים תחושה של זהות. ניתן להעביר מסרים שונים, תוך כדי האירוע, ולשלב לצד אתנחתא מהנה גם מסר של הוקרה, עידוד, הגברת הנחישות הארגונית. יועצים ארגוניים ממליצים על קיום צעדים לשיפור וחיזוק התרבות הארגונית וניהולה, וימי כיף ואירועים עסקיים בהחלט תורמים לכך רבות.

גיבוש עובדים וצוותים

אירוע עסקי או יום כיף לחברה מאפשרים לעובדים למלא את המצברים וליהנות. אך יש לאירועים אלה גם מטרה חשובה נוספת והיא – יצירת אווירה של שיתוף וגיבוש. ימי גיבוש מאפשרים לעובדים להכיר טוב יותר אלה את אלה.

ימי גיבוש וימי כיף מאפשרים שיח חופשי בין עובדים למנהלים, בין עובדים מצוותים שונים או ממחלקות שונות. הגיבוש יכול להיות תולדה של פעילות מותאמת, שיכולה לכלול למשל תחרות בין קבוצות, משימות או פעילת ספורטיבית אתגרית. תוך כדי ביצוע המשימות, במהלך התחרות או האתגרים, מתקיים גיבוש קבוצתי שמועיל מאוד מהבחינה העסקית זמן רב לאחר שהאירוע חלף והסתיים.

הוקרה ראויה למצטיינים

במהלך אירוע עסקי או יום כיף ניתן בהחלט לשלב הוקרה למצטיינים. מקומות עבודה רבים, ארגונים, חברות, נוהגים להעניק תעודת הוקרה או ציון לשבח לעובדים מצטיינים. לעיתים גם מתלווה לכך פרס כספי, שוברי קניה, שובר לארוחת בוקר או לצימר. אבל על מנת שתהיה לכך השפעה מיטיבה לא רק על העובד הבודד אלא גם על הארגון בכללו, כדאי להפוך את העניין לפומבי.

אירוע לכבוד מצטיינים שנתיים, למשל, מראה לכל המשתתפים כי יש הוקרה לעבודה הקשה. כל הנוכחים באירוע שואבים מכך נחת וכל העובדים מקבלים מוטיבציה להשתפר, להשקיע. במידה ומדובר בארגון מאוד גדול, ניתן במקביל לקיים מעת לעת אירועים סגורים, במיוחד עבור המצטיינים מכלל הארגון.

היכן לקיים אירועים עסקיים

את האירועים ואת ימי הכיף העסקיים ניתן לקיים במקומות שונים. הבחירה תיעשה בד בבד עם בניית קונספט לאירוע, עם ההחלטה על מספר המשתתפים וכמובן – משיקולי זמן ותקציב. אירוע או יום כיף יכול להימשך מספר שעות ואפילו יום שלם. אירוע יכול להתקיים בשעות הבוקר או בשעות הערב.

ניתן לקיים אירועים עסקיים באולם, במסעדה, בחיק הטבע. אירועים עסקיים יכולים לשלב פעילות אתגרית כגון גלישת צוקים, טיול ג'יפים, ניווט וכן גם משחקים כגון פיינטבול. אירוע עסקי יכול להתקיים במרחב עירוני בעל משמעות או בשמורה, בפארק או על חוף הים. בבחירת המיקום חשוב שמארגני האירוע ייקחו בחשבון את מספר המשתתפים ואת התכנים הרצויים.

דילוג לתוכן