מתנות מקוריות לעובדים

מתנות מקוריות לעובדיםכל מעסיק צריך לדאוג לעובדים שלו סביב השעון. הדאגה הזו כוללת בתוכה גם פינוק והענקת צ'ופרים מדי פעם – למשל בחגי ישראל הבאים עלינו לטובה, או כאשר רוצים לציין הישג מסוים של החברה או של אחד מעובדיה.

אז מתחיל החיפוש אחר המתנה המושלמת, שיכול להיות מורכב מאד. האתגר כאן הוא למצוא מתנה שמתאימה לנסיבות ההענקה שלה, שתתקבל בברכה על ידי רוב העובדים (אסור לשכוח שפונים כאן למכנה משותף רחב) ושתעמוד בתקציב שמגדירים למשימה. וכן, רצוי מאד שהמתנה תהיה מקורית ושונה ממה שהעובדים התרגלו לקבל.

במאמר הבא נציג עבורכם מספר אופציות שעונות בהחלט על ההגדרות החשובות האלה.

תווי שי

תווי שי נחשבים לאחת הבחירות המומלצות ביותר של מתנות לעובדים מדי שנים. היתרון המרכזי של תווי השי הוא שהם מציעים גמישות, כאשר כל עובד יכול לנצל לרוב את התווים לצרכים הנקודתיים שלו: חשבו למשל על תווי שי בסכום מסוים הכוללים בתוכם עשרות רשתות שיווק. בכך ניתן להוציא מהתמונה תרחיש בו העובדים מקבלים מתנה שאין להם בה שום שימוש, מה שמחטיא את המטרה ועלול להביא לתחושה של תסכול מצידם.

ניתן למצוא כיום היצע רחב של תווי שי, הנבדלים ביניהם בסוג האטרקציות או הרכישות שניתן לבצע (קניות בסכומי כסף מוגדרים, בילויים, ארוחות במסעדות וכיוצא בזה), באופן השימוש, בתנאי השימוש ובערך הכולל של התו. העיקרון כאן הוא שהתו יכלול אפשרויות מימוש בעלות ערך כלכלי דומה או אפילו זהה. בדרך כלל הערך הרצוי נקבע על פי מספר העובדים, כך שככל שהמספר גבוה יותר כך ההשקעה בכל מתנה נוטה לרדת.

מוצרי פרסום

מוצרי פרסום וקידום מכירות הם מוצרים "רגילים" לרוב, הכוללים בתוכם אלמנט שהופך את הבחירה בהם בתור מתנה לעובדים למוצלחת: לוגו החברה ולעיתים גם דרכי התקשורת איתה. מוצרים אלה יכולים להיות מכל סוג ובכל תקציב, כאשר רצוי להעדיף מוצרים הנחשבים לשימושיים באופן יחסי – מוצרים המלווים את העובד בבית או אפילו במהלך השהות בבית העסק, כאשר שצפויים להישאר בבית שלו תקופה ארוכה וכן הלאה.

הסיבה לכך תלויה באותו מאפיין ייחודי של מוצרי פרסום וקידום מכירות: השיוך שלהם לעסק. מנקודת המבט של בעלי העסק, הם מקבלים כאן יופי של אפיק פרסומי. חשבו על מוצר שהעובד מסתובב איתו ושכולל על גביו את כל מה שחשוב לדעת על העסק. יתרון אחר הוא שמבחינה פסיכולוגית המוצרים הממותגים יוצרים זיקה בין העובדים לבין העסק, מה שעשוי לעורר אצלם תחושות חיוביות כלפיו. מכאן הדרך לשיפור ההרגשה האישית והתפוקה שלהם אינה ארוכה כלל וכלל.

בילוי משותף

בשנים האחרונות השתרשה התפיסה שמתנה לעובדים יכולה בהחלט להיות אקטיבית, כלומר, בילוי שהם מוזמנים אליו – לרוב יחד עם שאר הצוות. המשמעות היא שלמשך מספר שעות או ימים שוכחים כל המעורבים מכל חוקי העבודה ולוקחים חלק בפעילות מהנה כלשהי. תוך כדי הם לומדים להכיר אחד את השני (ולפעמים גם את המנהלים), ומכאן שהאווירה בבית העסק עם החזרה שלהם אליו יכולה להפוך להיות משופרת פי כמה.

גם בגזרת הבילויים המשותפים ניתן לחשוב על מספר רעיונות מקוריים. חדרי הבריחה הפכו לאחרונה ללהיט אדיר, והם מתאימים מאד לבילוי משותף של קבוצת עובדים. בנוסף לכך, במהלך פתרון החידות ואיתור הרמזים "מתרגלים" העובדים שיתוף פעולה, חלוקת משימות, חשיבה מחוץ לקופסה, עמידה בזמנים ועוד. דוגמא נוספת היא יציאה משותפת של העובדים לערב קריוקי, עוד להיט חם של העת הנוכחית. בערבים מהסוג הזה הם יכולים להשטות, להשתחרר ולעשות הרבה שמח.

רוצים עוד רעיונות? תמצאו באתר מתנות לעובדים

דילוג לתוכן