מתנות לחג חנוכה

מתנות לחנוכהחנוכה הוא אחד החגים המשמחים בלוח השנה העברי. מעבר לחנוכיות, לסופגניות ולשירי החג המוכרים, זהו גם מועד אותו רבים בוחרים לציין באמצעות רכישה של מתנה לאחרים: בן משפחה, בן או בת זוג, חבר או אפילו עובדים במקום העבודה.

אם גם אתם החלטתם להעניק מתנה לכבוד החג, דעו לכם שיש לא מעט אופציות שמונחות כאן. כל מה שצריך לעשות הוא לבצע מספר הגדרות ראשוניות ולבחור בסופו של יום במתנה המושלמת.

ההנחה: כדי לבחור מתנה לא צריך ניסים

זה לא סוד שעולם המתנות כיום רחב יותר מאי פעם. לקראת החג מתחילה סקירה של האפשרויות העומדות בתחום, רק כדי לגלות שלמעשה השמיים הם הגבול. כך למשל ניתן להעניק מתנה "כללית", שמתאימה היטב לכל חג באשר הוא: בגדים, כלי בית ומטבח, מוצרי חשמל, גאדג'טים מדליקים וכן הלאה. מכיוון שחנוכה הוא אחד החגים האהובים על ילדים, הרעיון לרכוש צעצועים ומשחקים למשפחות עם ילדים – או אפילו לילדים באופן אישי – יכול להיות מוצלח בכל קנה מידה.

כמובן שהמתנות יכולות להתכתב בצורה ישירה עם המאפיינים של חג החנוכה. בחנויות השונות תוכלו למצוא גרסאות מגוונות של חנוכיות מהודרות, סביבונים, מארזי שי ועוד. אופציה אחרת היא לבחור במתנות המתכתבות עם הכנת מאכלים המזוהים עם החג, למשל תנור אפייה קטן או מחבת להכנת פנקייקים.

שאלת המחיר

פרמטר שחשוב מאד להכניס למשוואת הבחירה של מתנות לחג החנוכה הוא המחיר. האמת היא שלשאלת המחיר אין וכנראה גם לא יכולה להיות תשובה חד משמעית, כאשר תמיד צריך לראות את נסיבות הענקת המתנה. בדרך כלל ככל שהאדם שמקבל את המתנה קרוב לנו יותר כך נרצה להשקיע במתנה, אם כי אין בנמצא סכום כסף חד משמעי שמתאים לאוכלוסיות מוגדרות.

דוגמא נוספת היא מתנות המוענקות לעובדים, בהן המחיר של המתנה (וכמובן שגם של כלל המתנות יחדיו) נגזר ממספר העובדים. מצד אחד, חברות גדולות המעסיקות עובדים רבים עשויות להידרש להתפשר כדי לא לשקוע בהוצאות כלכליות גבוהות ולכן מומלץ לערוך השוואת מחירים.

מצד שני, יכול להיות שהרכישה המרוכזת וההמונית של המתנות תביא להוזלת המחיר היחסי של כל אחת מהן. החדשות הטובות הן שכיום יש כל כך הרבה אפשרויות אטרקטיביות, כך שגם במחירים צנועים יחסית תוכלו למצוא מתנות מרגשות ומוצלחות שעושות את העבודה.

האם גם מקבל המתנה יכול לבחור?

יש מתנות שאנחנו מעדיפים לשמור בהפתעה גמורה, עקב ההנחה (הדי נכונה פעמים רבות) שהמתנה תהפוך למיוחדת יותר ומקורית בדרך זו. האופציה קיימת גם במקרה של מתנות לחנוכה, אבל יש גם אפשרויות אחרות.

כך למשל ניתן להציע עבור מקבלי המתנה מספר מתנות פוטנציאליות לבחירה מתוכן. במקרה של חברה המעניקה מתנות לעובדיה, ניתן למשל לפתוח סקר לגבי המתנות הרצויות בעמוד הפייסבוק ובקבוצת הוואטס אפ, או לחלופין להציע מספר מתנות לבחירה באתר אינטרנט הנפתח לצורך זה על ידי חברה חיצונית.

אופציה אחרת, בעלת יתרונות מגוונים לא פחות, היא להעניק מתנות שניתן לממש במספר דרכים, על פי העדפותיו של מי שמקבל אותה. מבחינה מעשית מדובר כאן לרוב בתווי שי ובשוברים למיניהם, שיציעו מעצם המהות שלהם עשרות רבות של אופציות למימוש בקטגוריות שונות.

העיקרון הבסיסי הוא שתו ושובר מסוימים יציעו אטרקציות בעלות ערך כספי דומה בדרך כלל. כרטיסי מתנות מהסוג הזה מעניקות גמישות מלאה לא רק באופן המימוש אלא גם במועד שלו. מקבל המתנה יוכל להחליט בדיוק מה הוא עושה עם המתנה ומתי, מה שעשוי להגדיל את השימושיות שלה עבורו בצורה משמעותית.

דילוג לתוכן