השוואת מחירים – מתנות לעובדים בפסח

השוואת מחירים מתנות לחג הפסחהבחירה של מתנות לעובדים לקראת חג הפסח נדרשת מבעל העסק הישראלי הממוצע מדי שנה. מספר שבועות או חודשים לפני החג הוא מתחיל לבחון את האפשרויות, רק כדי לגלות שאין לו יותר מדי מושג מה לבחור הפעם.

הליך הבחירה של מתנות לעובדים הוא לא פשוט אף פעם, כאשר הציפיות הגבוהות שלהן למתנה משובחת בפסח – אולי ה-חג המרכזי של לוח השנה העברי – עשויות להפוך את המשימה למורכבת אפילו יותר.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר שצריכים להיכנס לתוך המשוואה הוא המחיר שיכולים או מעוניינים להשקיע עבור המתנות. אין כאן כלל אצבע אחד, אבל בהחלט מספק דגשים שיכולים להפוך את ההחלטה המתקבלת לכדאית.

אז איך יודעים מהו הסכום שמשקיעים?

התשובה לשאלה הזו משתנה אצל כל עסק ותלויה גם במעמד שהמתנות לעובדים מקבלות על ידי אנשיו, כמו גם המצב הכלכלי הכללי של העסק. מה שכן, בהרבה מאד מקרים המחיר מושפע ממספר המתנות, ולכן ממספר העובדים. במילים אחרות: ככל שמדובר ביותר מתנות, כך סביר יותר שניתן יהיה להשקיע פחות במתנה ספציפית.

אחרי הכל, לכל פסח יש מוצאי פסח אחריהם העסק צריך לחזור ולהתנהל. הוצאות כספיות גבוהות מדי יקשו עליו לעשות זאת. לכן חשוב להישאר מחושבים ולא "להתפרע" יתר על המידה ומומלץ לערוך השוואת מחירים כאשר מתכוונים לרכוש מתנות לעובדים לחג הפסח.

החדשות המעודדות הן שממש לא צריך לשבור את חסכונות העסק על מנת למצוא מתנות מכובדות שהעובדים יקבלו בשמחה רבה. גם במחיר של כמה עשרות או מאות שקלים למתנה לכל היותר תוכלו למצוא יופי של אפשרויות.

בהמשך לכך קיימת אופציה להפוך מתנות ספציפיות לאישיות – למשל עם הקדשה לכל עובד וכך להיות מתנות מקוריות. הדעה הרווחת היא שמתנות מהסוג הזה מרגשות יותר ואף עשויות להגדיל את החיבור שהעובד מרגיש לחברה שמשלמת לו את תלוש המשכורת מדי חודש.

בחינת מספר אפשרויות

כמו בהרבה דברים בחיים, גם במקרה של מתנות לעובדים בפסח רצוי להיכנס בעובי הקורה לאחר שמגדירים תקציב כללי. כדי לדעת מה מתאים חשוב להכניס לתוך משוואת הבחירה לא מעט פרמטרים. כך למשל רצוי להתחשב במאפיינים הכלליים של העובדים.

למרות שכל עובד נבדל מחברו, כן ישנן חברות אשר קהל העובדים שלהן כולל מספר קווי דמיון משותפים (לדוגמא גיל). ניתן בהחלט לבחור במתנה מתכתבת עם תחומי הפעילות או החזון של העסק. כך למשל עסקים הפועלים בשדה המשחק של עולם ההייטק יכולים להעניק לעובדים שלהם במתנה גאדג'ט מדליק כזה או אחר.

כמובן שאם בפסח עסקינן, הרעיון של לבחור במתנה המתכתבת באופן ישיר עם החג קיימת גם קיימת. ניתן לרכוש לעובדים מוצרי מזון המתכתבים עם הברכות השונות על שולחן ליל הסדר, או פריטים שמתאימים להגשה או לאירוח. בדרך כלל העלויות של מוצרים מהסוג הזה הן סבירות בהחלט, כך שלא צריך "להקריב" יותר מדי דברים כדי לרכוש אותם עבור העובדים.

גם העובדים יכולים לבחור

נקודה חשובה נוספת היא שאפשר להעניק את הבחירה הסופית לגבי המתנה לעובדים. כך למשל ניתן לבחור במתנה בעלת מספר אופציות למימוש, למשל תווי שי ברשתות שונות או שוברי בילויים. העיקרון כאן הוא שיש אטרקציות שונות בעלות סכום כסף דומה פחות או יותר, כאשר העובד בוחר איך לממש את המתנה ומתי.

רעיון אחר הוא לפנות לחברה שתקים עבור העסק הנתון אתר אינטרנט, בו יוצגו בפניהם מתנות שונות (בערך באותה רמת מחירים). כל עובד יוכל לבחון את המתנות ולבחור בזו המתאימה לצרכים שלו במידה הרבה ביותר. בדרך זו משאירים גמישות ומגדילים את הסיכויים למתנה המתאימה לכל עובד כמו כפפה ליד.

דילוג לתוכן