שוברי קפה ומאפה

שוברי קפה ומאפהמתנות בצורת שובר הפכו למקובלים ונפוצים מאוד. לצד שוברים שאותם ניתן לממש באופנים שונים וברכישת סלי קניות מגוונים כדוגמת שוברי רב תו, תו הזהב ודומיהם, יש גם שוברים מסוג אחר.

אלה הם שוברים שניתן לנצל לצורך רכישה ספציפית, של מוצר מסוים בלבד או לקבלת שירות מסוים בלבד. בסקירה נוכחית נבקש לבחון לעומק את השוברים מהסוג שניתן לרכוש בהם קפה ומאפה. היכן תקפים השוברים הללו? מי רוכש את השוברים הללו ומדוע? מהי מידת הפופולריות שלהם?

לרכישה פרטית וגם לעסקים

יש בנמצא כמה חברות המנפיקות כיום שוברי קפה ומאפה, שנחשבים לפופולריים מאוד בעיקר בקרב עובדים ומעסיקים. את השוברים הללו, שניתן לנצל בבתי קפה ברחבי הארץ, רוכשים שני פלחי אוכלוסייה שונים. מצד אחד, קיימים לקוחות עסקיים ומצד שני – לקוחות פרטיים. הלקוחות העסקיים אלה הם מעסיקים וכן גם וחברות, שרוכשים שוברי קפה ומאפה בכמות רבה. את השוברים הללו מחלקים ומענקיים לעובדים ולמנהלים, בהזדמנויות כפי שנתאר בהמשך.

הלקוחות הפרטיים הרוכשים את השוברים מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה. עבורם, מדובר בשי שאותו רוצים להעניק כמתנה או בהפתעה. שוברים כאלה ניתן להעניק לחברים טובים, למכרים, להורים, לילדים ובקיצור – זהו תחליף למתנה נאה להזדמנויות שונות. מתנה מסוג זה בעצם באה ומכריזה בפני המקבל – אתה חשוב לי, חשוב לי שתפנק את עצמך, מתי שרק תרצה.

שוברים ליחיד או לזוג

שוברי קפה ומאפה מהווים שי נאה שהולך ותופס תאוצה בקרב מעסיקים מהגדולים ביותר. יש בנמצא שוברים שמתאימים ליחיד ויש גם שוברים שיתאימו לזוג – למקבל השובר (או המקבלת) ובת (או בן) הזוג. מבחינת המעסיק, שוברים אלו ניתן להעניק לעובד בהזדמנויות שונות.

יש המעניקים באופן קבוע שובר מסוג זה למשל כאשר חל יום הולדתו של עובד. שובר כזה נהוג להעניק לעיתים לעובדים שמגלים הצטיינות במשימה מסוימת או בביצוע מטלה כזאת או אחרת. במקומות עבודה שבהם רוצים לתמרץ עובדים מצטיינים, עשויים להנהיג חלוקה של שוברי מתנה שונים, כאשר לצד שוברי קפה או מאפה ליחיד או שוברים לזוג מחלקים גם שוברים יותר יוקרתיים כגון שוברים לספא, לצימרים וכיוצא בזה.

שוברים, גם לרכישה בסיטונות

החברות המנפיקות שוברי קפה ומאפה פונות, כאמור, הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים. מקובל להניח כי מרבית המשתמשים קיבלו את השובר ממעסיק ולרוב, המעסיקים רוכשים שוברים בכמות גדולה, לא כבודדים. מנפיקי השוברים מעניקים מחירים מיוחדים ברכישות גדולות, מעין סוג של רכישה סיטונאית.

לקוח פרטי שירכוש שובר יחיד מפעם לפעם לא מצפה, וגם לא יקבל, מחיר הדומה למחיר עסקי. למותר לציין שעבור המעסיק, רכישת שוברים מסוג זה נחשבת להוצאה עסקית מוכרת. זאת, בנוסף לכך שזוהי דרך טובה מאוד לספק תמריץ לעובדים. שובר מגלם יותר מאשר תגמול שווה כסף. שובר מסוג זה מסמל אכפתיות. זהו שובר שפעמים רבות יעניק המנהל הישיר של העובד, לאות הערכה וכדי להעניק סיפוק, הרגשה טובה והוקרה.

מהו ההבדל בין סוג אחד של שובר לבין סוג שני? מלבד העובדה שיש כאמור שוברים ליחיד ויש גם שוברים לזוג, ההבדל הנוסף טמון באפשרויות הניצול. לפני הרכישה חשוב להתעדכן היכן ניתן לעשות שימוש בשובר ולבדוק האם ישנן מגבלות מסוימות.

שובר עשוי למשל להיות מכובד ברשת בתי קפה ידועה, בימי חול ולא בסופי שבוע. שובר אחר עשוי לאפשר שימוש בסניפים מסוימים של הרשת ולא באחרים. ישנם שוברים התקפים בכמה רשתות ויש כמובן גם תוקף שלאחריו השובר עשוי לאבד את ערכו אם לא ניתן להחליפו. כמו כן, יש שוברים שניתנים למימוש לא רק בבתי קפה אלא גם בבתי מלון או מסעדות.

דילוג לתוכן