השוואת מחירים – מתנות לעובדים בחג

השוואת מחירים מתנות לחגיםאתם מעוניינים לבחור מתנות לעובדים לקראת החג הקרב. המונח "לבחור" אינו מקרי, כאשר הצפי הוא לאינספור אפשרויות שאתם צפויים להיתקל בהן. לכן יש להשקיע מחשבה בבחירה, כולל בסכומי הכסף המוקדשים למתנה.

אסור לשכוח שמדובר פעמים רבות באוכלוסייה של עשרות או אפילו מאות ואלפי עובדים, כך שגם סכום צנוע יחסית של מתנה עשוי להצטבר בחישוב הכללי להון עתק.

מעבר להמלצה המובנת מאליה של לא "להתפרע" יותר מדי, ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי להגדיר נכון את התקציב ולברור מתוכו את המתנות שיעשו חג שמח באמת לעובדים.

כך בוחרים את סכום הרכישה

הכלל המרכזי עם מתנות לעובדים, כאמור, הוא שהסכום הכללי שלהן נגזר במידה מובהקת ממספר העובדים. בדרך כלל המשמעות היא שהעסק בוחר לצמצם את עלות המתנה ככל שהמספר של העובדים גדול יותר, אם כי אין כאן חוקים ולא שחור או לבן. מה שכן, ברכישה של מתנות בכמות גדולה יכול להיות מצב בו העלות של כל מתנה תקטן (על אותו עיקרון של רכישה בסיטונאות).

החג המדובר הספציפי מגדיר במידה לא מבוטלת את הסכומים שבוחרים להקדיש על מתנה בו. בדרך כלל החלוקה היא לחגים בהם ההשקעה גדולה יותר מאחרים, כשהדוגמאות המובהקות הן ראש השנה ופסח. על אותו עיקרון יש חגים בהם העובדים "מצפים" לקבל מתנה, ולעומתם אחרים בהם עסק המעניק מתנה מושקעת לעובדים מתבלט ביחס לאחרים. מיותר לציין מדוע עובד שמבין שמשקיעים בו ירגיש תחושות חיוביות על החברה המעסיקה אותו, מה שעשוי להיות מתורגם לתפוקה גבוהה יותר שלו לאחר מכן.

השוואת המחירים הבלתי נמנעת

בדרך כלל, העסק הבוחר לרכוש מתנה לעובדיו יתחיל את החיפוש בהגדרה כללית של תקציב, כפי שהצענו לעשות מעלה. לאחר מכן מומלץ להיכנס לרזולוציות קטנות יותר של בחירה ולראות מהן האופציות הכדאיות בכל טווח מחירים. כאן כבר אפשר לטעון בפה מלא שמספר האופציות הוא אינסופי בכל קטגוריית מחירים.

אחד האתגרים העיקריים של אנשי העסק הוא לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר שיש מבין עובדי החברה, שהם לעולם לא אוכלוסייה הומוגנית. יש עסקים בהם העובדים מחזיקים במספר קווי דמיון ביניהם – למשל חתך גילאים צעיר לעומת מבוגר יותר – מה שעשוי להקל על הבחירה.

כמובן שגם כאן רצוי לבחון את מאפייני החג הספציפי, מכיוון שמתנות רבות מתכתבות איתו. כך למשל בראש השנה ניתן לרכוש מארזים מהודרים המכילים בתוכם יין, דבש ופינוקים אחרים המשתלבים היטב בשולחן החג.

בט"ו בשבט, דוגמא נוספת, ההחלטה להעניק סלסלת פירות יבשים יכולה להיות מצוינת. ערכים כלליים המתכתבים עם חגים בישראל, למשל אירוח, עשויים אף הם לקבל נוכחות בגזרת המתנות המוצעות לקראתם.

כשמשאירים את אפשרות הבחירה לעובדים

עקב הקושי למצוא מתנה שמתאימה לכולם (משימה בלתי אפשרית בעליל), ניתן להציע את הבחירה הסופית לעובדים. הדרך הראשונה לעשות את זה היא הצעה של מספר מתנות עבורם, ביניהם כל עובד יוכל להחליט. מבחינה טכנית ניתן לפנות לחברות המציעות שירותי פתיחה של אתר אינטרנט ייעודי, בו העובד יכול להתרשם ממאגר המתנות ולהחליט, בלחיצת כפתור, במה הוא מעוניין.

רעיון אחר, מוצלח לא פחות, הוא פשוט לרכוש מתנות שמעצם המהות שלהן שמות דגש על גמישות באופן המימוש. תווי הקנייה והשוברים למיניהם עונים על התנאי הזה. אם בהשוואת מחירים עסקינן, בדרך כלל הבחירה תהיה בין מספר דרכי מימוש אשר העלות המוערכת שלהן היא דומה פחות או יותר: ארוחת בוקר זוגית במסעדה, לדוגמא, יכולה להיות מקבילה לשובר קנייה בסכום של כ-100-120 ₪ בחנויות שונות.

דילוג לתוכן