מוצרי פרסום וקד"מ

מוצרי פרסום וקדםבדיוק כפי שאנשים שואפים לגדול ולהתפתח כאינדיבידואלים, גם חברות וארגונים עסקיים שואפים לגדול ולהתפתח. על מנת שחברות וארגונים יוכלו להתפתח, להתרחב מבחינה כלכלית, הם מבקשים להגדיל את נתח השוק, להגדיל מכירות ולפנות ליותר לקוחות.

איך ניתן לעשות זאת? ללא ספק, לא מספיק למכור מוצרים טובים או להציע שירותים איכותיים. לא פחות חשוב – להגדיל את התודעה לקיומה של החברה, לקיומם של המוצרים המוצעים והתועלת הגלומה בהם. השגת התוצאה הרצויה, החשיפה, המודעות וההנעה לקניה יכולים להיעשות בצורה מוצלחת באמצעות מגוון רחב של מוצרי פרסום וקידום מכירות (בקיצור – קד"מ).

קד"מ ותועלת למשתמש

שלא כמו פרסומות ברדיו, בעיתונות או בטלוויזיה, מוצרי פרסום וקידום מכירות נועדו בעיקר בכדי לפנות בראש ובראשונה לאדם הבודד (או לנציג של גוף עסקי). מוצר פרסומי וכזה המיועד לקידום מכירות יהיה בדרך כלל מוצר שימושי שמספק תועלת למשתמש ויחד עם זאת מזכיר את החברה או הארגון שאותם רוצים לפרסם.

מקובל מאוד כי מוצרי קידום המכירות יכללו את שם החברה ולא פחות חשוב, גם דרכים ליצירת קשר. מוצר עשוי להכיל גם לוגו, שם של מותג כזה או אחר ולצדם גם מספר טלפון, כתובת אתר אינטרנט, כתובת דואר אלקטרוני.

אמצעי שיווקי שעובד

מוצרי קידום מכירות ומוצרי פרסום נחשבים כבעלי יעילות גבוה מאוד. הם נתפסים כיותר אמינים לעומת כתבות "מטעם" או המלצות ממקור לא ידוע. מוצרי פרסום, שיכולים להיות מוטמעים במוצרים כגון עטים, דיסק און קי, תיקים או בלונים, מעלים את שביעות הרצון של לקוחות קיימים שכן הם נתפסים כמתנה.

בנוסף, מוצרים כאלה וכן גם מוצרים נוספים כגון מחזיקי מפתחות, כובעים, חולצות ממותגות, מטריות וכיוצא באלה, מגדילים חשיפה בפני לקוחות פוטנציאליים ומזמינים אותם להצטרף ולהפוך ללקוחות. מכיוון שכולנו אוהבים מתנות ופרסים, מוצרי פרסום וקידום מכירות נאים, שימושיים ומושכים אכן מצליחים במשימה. משימה שהיא הגדלת נפח מכירות, הגברת נאמנות לקוחות ומשיכת לקוחות נוספים.

היכן נחלק מוצרי פרסום וקד"מ?

את מוצרי הפרסום וקידום המכירות למיניהם ניתן להעניק לציבור הרחב בהזדמנויות שונות. אם המטרה היא לצ'פר לקוחות קיימים וכאשר רוצים לשפר נאמנות לקוחות, נהוג לחלק את המוצרים בשעת הרכישה. סוגים מסוימים של עסקים ישלחו את מוצרי קידום המכירות בדואר, בהזדמנויות שונות. ניתן לשלוח מתנות קטנות וממותגות כשי לחג, בסופה של שנה ובאירועים מיוחדים.

לעומת המוצרים שמחלקים ללקוחות קיימים, ישנם מוצרי קידום מכירות שאותם רוצים להעניק ללקוחות פוטנציאליים. חלוקת המוצרים הללו יכולה להיעשות בנקודת המכירה אך גם בסמוך לה. למשל, ניתן לחלק כובע ממותג או חולצה מחוץ לחנות חדשה שנפתחה.

ניתן לחלק מחזיקי מפתחות ממותגים או אביזרים ממותגים לסלולר וגדג'טים שונים במסגרת תערוכות וכנסים לקהל הרחב. ניתן לחלק מוצרי קידום מכירות מטעם חברות הפונות למגזרי אוכלוסייה שונים, למשל במסגרת כנסים לסוכני ביטוח, ימי עיון לרופאים. במידה וקהל היעד הינו חיילים וצעירים, למשל, ניתן לחלק מוצרי קידום מכירות בכנס משתחררים, באוניברסיטאות, במכללות.

מחירים נוחים בקניה סיטונית

חשוב לציין כי קיים מגוון רחב מאוד של מוצרי פרסום וקידום מכירות, ובדרך כלל חברות רוכשות מוצרים כאלה בכמות רבה. כך, מחירו של כל מוצר יורד ויעילות הצעד מבחינה שיווקית עולה. מוצרים נוספים שטרם הזכרנו ויכולים לשמש כאמצעי מצוין לקידום מכירות יהיו כוסות מודפסות, שיכולות להיות גם טרמיות. גם מסגרות לתמונות, לוחות שנה או יומנים יהיו טובים כאמצעי לקידום מכירות. גם מוצרים למחשב או שמשיות יכולים להיות יעילים וכן מחשבונים וקישוטים כגון חמסות או תמונות לתליה.

דילוג לתוכן