מתנות לט"ו בשבט

מתנות לט"ו בשבטט"ו בשבט מגיע, והוא לא רק חג עבור האילנות. מעבידים רבים בוחרים לציין את החג במתנה שהם מעניקים לעובדים שלהם, וזאת למרות שהחג עדיין לא מקבל את המעמד של ראש השנה או פסח מבחינת המתנות לעובדים (חגים בהם נראה לעיתים שהענקת מתנה היא "חובה" מבחינתם של המעסיקים).

מתנה לקראת ט"ו בשבט יכולה להעביר מסרים חיוביים לעובדים, להבליט את העסק ביחס למתחרים ובעיקר לספק לעובדים את תחושת שביעות הרצון ואת ה"דלק" הדרוש להמשך העבודה שלהם.

מגוון רחב של מתנות פוטנציאליות

מתנות לט"ו בשבט יכולות בהחלט להיות על פי העקרונות המרכזיים של החג הזה. רעיון מוצלח ראשון הוא להעניק למקבלי המתנות עציץ מהודר לקשט בו את הבית או את המשרד שלהם. מעבר ליופי הטבעי של מתנות מהסוג הזה, הן מאפשרות להעביר מסרים שרצויים בכל ארגון באשר הוא: מסרים של צמיחה ושל התפתחות, הן אישית והן של החברה כולה.

ט"ו בשבט מעמיד במרכזו את הפירות היבשים, שגם הם יכולים לככב ברשימת המתנות. אם רק יודעים היכן לחפש, ניתן למצוא מארזים עשירים בפירות יבשים, המגיעים בצורה של סלסלאות, מגשים וכן הלאה. מעבר לעובדה שהמוצרים האלה נראים נהדר על השולחן, הם טעימים וגם בריאים ברובם הגדול. זוהי עוד דרך מצוינת להעביר לעובדים את אחת התמות העיקריות של החג.

כמובן שגם מתנות "כלליות" יותר המעמידות במרכזן את האירוח יכולות להיות מוצלחות מאד בט"ו בשבט, כבכל חג אחר על לוח השנה הישראלי. כך למשל כלי בית ואוכל מתאימים תמיד, וניתן למצוא פתרונות מהודרים ומרשימים מאד למראה.

תנו לעובדים לבחור

בחירה נפוצה כיום היא להעניק את הבחירה לאוכלוסיית העובדים, וזאת על רקע העובדה שסביר להניח שכל אחד מהם עשוי להיות מעוניין בסוג אחר של מתנה. חלק הולך וגובר במתנות המוענקות כיום מבוסס על הגמישות באופן המימוש: הדוגמא המובהקת היא תווי שי ושוברי המתנה, שמציעים לרוב מגוון אופציות למימוש באותו תקציב פחות או יותר.

לא מדובר כאן במתנה שמתכתבת באופן ישיר עם ט"ו בשבט, אבל כזו שניתן להיות סמוכים ובטוחים שכל אדם ישמח לקבל ולנצל באופן שהוא רואה לנכון ובזמן המתאים לו ביותר.

אופציה אחרת להעניק בחירה לעובדים היא פשוט לתת להם להחליט בין מספר מתנות פוטנציאליות. בנקודת ההתחלה ניתן לערוך סקר קצר בסופו אפשר יהיה לקבל תמונת מצב לגבי ההעדפות של מקבלי המתנה. סביר להניח שלא כולם יהיו מרוצים באותה מידה, אבל מנגד ניתן בהחלט לשאוף לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר של האנשים.

כך עושים זאת נכון

ההחלטה על המתנות שמעניקים לאדם או לקבוצת של אנשים צריכה להתקבל לאחר מחשבה. לא צריך "דוקטורט" בשביל זה, אבל בהחלט להכניס משתנים שונים לתוך המשוואה. זה מתחיל כמובן עם התקציב, שמהווה עבור רבים נקודת ההתחלה בדרך לבחירה המושכלת.

ברור שמספר האנשים העתידים לקבל את המתנה בסופו של יום מהווה משתנה משמעותי הנכנס לתוך המשוואה, כאשר בדרך כלל התקציב פר מתנה יצטמצם ככל שמספר המקבלים יהיה גדול יותר. החדשות המעודדות הן שגם במחיר של כמה עשרות שקלים למתנה ניתן למצוא אופציות ראויות מאד.

מתנות לט"ו בשבט בדרך כלל לא תהיינה היחידות שבוחרים להעניק לאורך השנה: כאמור, בדרך כלל יש מתנות לחגים בהם הענקת המתנות היא "מובהקת" אפילו יותר. אפשר בהחלט להתבונן במתנות לכבוד חג האילנות במבט כוללני יותר, ששם דגש גם לגבי המתנות האחרות הניתנות לאורך השנה – הן מבחינת התקציב והן מבחינת סוג המתנה.

דילוג לתוכן