מתנות לוועדי עובדים

מתנות לוועדי עובדיםוועדי עובדים מקבלים מקום של כבוד בהרבה מאד ארגונים, חברות או אפילו תחומים מקצועיים שלמים. לכן האינטרס של המעסיקים, העומדים מן העבר השני של המשוואה, צריך להיות לרצות אותם ככל שאפשר.

התשובה הפשוטה היא שהענקה של מתנות, בנסיבות מוגדרות או אפילו בלי סיבה ספציפית, היא צעד מומלץ ולעיתים גם מתבקש. לפניכם מספר טיפים שיביאו לכך שבסופו של יום, תבחרו את המתנה המושלמת עבור וועד העובדים.

אז מדוע מומלץ להעניק מתנה?

יש אנשים המתבוננים ברכישת מתנות לעובדים בתור חובה של ממש. אנחנו לא מציעים לראות את המתנות ככאלה – כי בכל זאת המתנה אמורה להיות כזו המוענקת מכל הלב – אבל בהחלט להכיר בחשיבותן של המתנות. הדבר הראשון שהמתנות יוצרות הוא מה שניתן לכנות "שקט תעשייתי".

בכוחן החיובי לתרום לשביעות הרצון של העובדים ולהביא לכך שהם ירגישו מחוברים עוד יותר למקום שמשלם להם את המשכורת מדי חודש בחודשו. במאמר מוסגר ניתן להצביע על המתנות הממותגות, הכוללות על גביהן את לוגו העסק הרלוונטי, שיכולות להגדיל את החיבור הזה (וגם משמשות יופי של פרסומת מהלכת לעסק).

מתנות לוועדי עובדים ממלאות את המיוצגים על ידן בתחושות חיוביות כלפי מקום העבודה. מחקרים מראים שעובדים שחשים כך – עובדים מרוצים ברמה המעשית – יהיו בעלי תפוקה משופרת בחודשים שלאחר מכן. המתנות יכולות להביא למיתוג חיובי של העסק בעיני העובדים וגורמים אחרים, מיתוג שנחשב במידה רבה לאחד המפתחות העיקריים בדרך להצלחה בעולם העסקי התחרותי בו אנחנו חיים כיום.

ההגדרה הראשונה: תקציב

עם כל החשיבות של וועדי עובדים, ברור שזה לא דבר מומלץ להשתמש בכל חסכונות העסק על מנת לרצות אותם. במילים אחרות: מתנות לעובדים ולוועדים הן דבר חשוב, אבל עדיין רצוי לא להפריז בבחירה של כל מתנה.

אסור לשכוח שאחרי שמעניקים את המתנה, העסק צריך לחזור ולהתנהל באופן שוטף. זה קשה הרבה יותר לעשות את זה כאשר מוציאים סכומים סבירים על המתנות. בדרך כלל ככל שהוועד המיוצג הוא רחב יותר, כך הסכום שאפשר להשקיע במתנה עבורו קטן בהתאם.

החדשות המעודדות הן שגם במצב הדברים הזה, יש עדיין הרבה מאד אופציות. עולם המתנות בישראל הוא דינמי ומציע יופי של הצעות בכל תקציב באשר הוא (אותו רצוי להגדיר מראש, בין השאר על פי נסיבות הענקת המתנה, מספר האנשים שאמורים לקבל אותה וכן הלאה). אפילו בסכום של עשרות שקלים פר מתנה תוכלו למצוא כאלה שתתקבלנה בברכה על ידי האנשים בצד השני של המשוואה.

למה לא לתת לעובדים לבחור?

בשנים האחרונות, הלכה והשתרשה הידיעה לפיה מי שיודע הכי טוב מה הוא מעוניין לקבל הוא העובד עצמו כך שהעובד בוחר לבד. מה שזה אומר מבחינה מעשית הוא שניתן לתת להם את אפשרות הבחירה הסופית, להציע עבורם מספר אופציות רלוונטיות וכן הלאה. העובדה שיש בנמצא וועד עובדים הופכת את התמונה לפשוטה יותר: ניתן פשוט להפקיד את המשימה בידי הוועד לגלות מה העובדים רוצים בידיו, מה שמקל על בעלי העסק.

כדי לאפשר את הגמישות המתבקשת באופן המימוש של המתנה, רצוי לבחור מתנות שמעצם המהות שלהן מבוססות על בחירה של מי שמקבל אותן: כך למשל תווי השי ושוברי הבילויים מאגדים בתוכם מספר אופנים למימוש המהווים עולם ומלואו, כאשר העיקרון המרכזי הוא שהשווי של כל אופציה הוא פחות או יותר דומה. דרך אחרת להתמודד עם האתגר הזה היא פשוט להציע לעובדים מספר הצעות פוטנציאליות ולתת לכל אחד מהם את האופציה להחליט מה הוא מעדיף מביניהן.

דילוג לתוכן