מארזי שי לכל מטרה

מארזי שי לכל מטרהאם יש מונח שמעורר אצלנו תמיד ציפיות למשהו מיוחד, יהיה זה בוודאי "מארזי שי". לא קשה להבין מדוע. המילה "שי" – מתנה כמובן – מעלה תחושות חגיגיות וגורמות לנו להרגיש שהאדם שמעניק לנו את השי מעריך ומוקיר אותנו.

המילה "מארז" מתייחסת לכמות (או אפילו לשפע), כך שאנחנו צפויים לקבל מתנה בעלת מספר פריטים שיכולה להיות לכן שימושית יותר.

ההחלטה להעניק מארז שי נראית לכן מוצלחת מאד בנקודת ההתחלה. כאשר בוחנים את התחום לעומקו, מבינים שאנחנו נכנסים בזה הרגע לעולם רחב ובעיקר עמוס באפשרויות.

לכל מארז יש חוקים משלו

ניתן למצוא אלף ואחד גרסאות של מארגזי שי. המארזים נבדלים ביניהם קודם כל בסוג הפריטים המוכנס בהם. ישנם מארזי שי המבוססים על פירות טריים ויבשים, ממתקים, מוצרי קוסמטיקה. מאז וכן הלאה. בנוסף לכך אפשרות השילוב בין מספר סוגי מוצרים במארז אחד קיימת גם קיימת, מה שמוסיף קסם גדול אפילו יותר למתנה.

ניתן למצוא מארזים בגדלים שונים. ישנם מארזים "צנועים" בני מספר פריטים, לעומת מארזי ענק. המחיר מושפע מן הסתם מסוג הפריטים וממספרם, אם כי אין כאן מדע מדויק. גורמים שונים הקשורים לגורם המספק את המתנה או אפילו לנסיבות ההענקה שלה עשויים לייקר את המתנה. החדשות המעודדות הן שכיום ניתן למצוא מספר אופציות נהדרות גם בתקציבים צנועים יחסית, עם מארזים חביבים בסכום של כמה עשרות או מאות שקלים.

הגורמים שמשפיעים על בחירת המתנה

האלמנט הראשון שרצוי להכניס לתוך משוואת בחירת המתנה הוא את נסיבות ההענקה שלה. שי הרי ניתן להעניק בנסיבות שונות: זו יכולה להיות מתנה לכבוד יום ההולדת או נקודת ציון אחרת בחיי אדם (בר או בת מצווה למשל), אבל גם מתנת הוקרה כללית לאדם – לא תמיד דרושה לכך סיבה מיוחדת.

בדרך כלל ככל שנסיבות ההענקה "חשובות" יותר כך אנחנו מרגישים בנוח להשקיע סכומי כסף גבוהים יותר במארזים. המתנה שבוחרים להעניק ביום הולדת סמלי או עגול, אם לוקחים דוגמא אחת מני רבות, תהיה בדרך כלל מושקעת יותר במחיר בהשוואה למתנות בימי הולדת "רגילים" (כמובן שזה לא אומר שאותם ימי הולדת חשובים פחות).

בנוסף לכך מומלץ לראות מהו מספר האנשים שאמורים לקבל את המתנה בפועל. בחברות ובארגונים המעוניינים לפנק את מכלול אוכלוסיית העובדים הצפי הוא לעשרות מתנות, אולי אפילו יותר. לכן בחישוב כללי ייתכן שהסכומים יהיו גבוהים אם בוחרים מראש במארז עמוס בפריטים. מנגד, שחקנים שונים בשדה המשחק מעניקים לא פעם הנחות משמעותיות עבור רכישה של פריטים בכמויות גדולות.

ניתן בהחלט להתאים את סוג מארז השי לסיבה הספציפית בגינה בוחרים בכלל להעניק את המתנה. אם מעוניינים לרכוש מתנה לאדם או לקבוצת אנשים לקראת אחד החגים, מתבקש לרכוש מארזים המתכתבים איתם: מארזי פירות יבשים בט"ו בשבט, לדוגמא, או מארזים לראש השנה בהם מככבים יינות, דבש ומוצרים אחרים שמשתלבים מצוין על שולחן החג.

הפתעה או לא הפתעה, זו השאלה

בכל פעם שאנחנו מעניקים מתנה, אנחנו מעוניינים לדעת האם כדאי לנו לשמור את הבחירה לעצמנו או שמא להתייעץ או לערב את מקבליה. במקרה של מארזי שי אין תשובה חד משמעית גם כן. מצד אחד, זה תמיד מרגש להעניק לאדם מסוים מתנה בהפתעה גמורה.

מצד שני, כאשר כן מתייעצים – אפילו בקוויים כלליים מאד – גדולים הסיכויים ליצור התאמה מלאה של המתנה לאותו אדם. גם כאן ההחלטה יכולה להיות קשורה לקרבה של האדם שמקבל את המתנה ולנסיבות הספציפיות בהן בוחרים לרכוש אותה.

דילוג לתוכן