מתנות לכריסמס

מתנות לכריסמסעד לפני מספר שנים, רכישה מתנה לכבוד חג המולד (כריסמס) על ידי ישראלי הייתה צעד חריג ולא ממש מקובל. "לנו יש את החגים שלנו ולהם את החגים שלהם", הייתה התפיסה שהביאה לכך שישראלים נמנעו מציון הכריסמס, מה גם שבאותה תקופה לנו יש את חג החנוכה "שלנו".

לאחרונה, אנחנו רואים בשינוי משמעותי של המגמה. פתאום, ישראלים רבים בוחרים לציין את כריסמס באמצעות רכישת מתנה לאדם קרוב להם, בין אם הוא יהודי ובין אם הוא נוצרי. הנה מספר הצעות שיכולות להביא לבחירה הטובה ביותר בסופו של תהליך.

אז למה לציין את הכריסמס?

הסיבה הראשונה לרכוש מתנה לכבוד חג המולד היא עבור אדם שכן חוגג את החג הזה. לא חסרים בישראל עולים חדשים שמציינים את הכריסמס, עובדים זרים שעדיין חוגגים את החגים ממדינת המקור שלהם או אנשים שמסיבה זו או אחרת כן חוגגים את החג השמח הזה. לכן רכישה של מתנה לכבוד חג המולד נראית מובנית מאליה.

אנחנו חיים בעולם גלובלי, בו הגבולות בין המדינות, הדתות וגם החגים הופכים להיות מטושטשים. הישראלים ידועים בכך שהם מחפשים בנרות אחר כל סיבה למסיבה: זו הסיבה שרבים מאיתנו יוצאים למשל בליל הסילבסטר, למרות שלא מדובר בחג ישראלי וחרף העובדה שלפי כל הדיווחים "סילבסטר היה אנטישמי" וכדומה.

כאשר אנחנו רוצים לטעום מכל העולמות, גם ציון של חג המולד יכול להיות יופי של רעיון. כך למשל בשנה האחרונה שמענו על מגוון רחב מאד של ישראלים שהחליטו לרכוש לעצמם עץ אשוח לבית על מנת לפאר אותו, גם אם הם מתחברים לחג או מציינים אותו בצורה ישירה. למטרות קישוטיות גרידא.

אפשר לטעון שאנחנו מושפעים בהקשר הזה מתרבות ההמונים המקיפה אותנו. בכל שנה יוצאים לקראת חג המולד שלל סרטים המציגים אותו ואת הדימויים הבולטים שבו: עצי האשוח, סנטה קלאוס, מנהגי המתנות שעושים חשק לעוד, צלילי החג וכדומה. משפחות ישראליות רבות בוחרות בהמשך לכך "לגנוב" את הקונספט של רכישת מתנות לכל בני הבית והסתרה שלהן עד למועד הפתיחה.

מגוון רחב של מתנות

היעדר הזיקה של רוב הישראלים לחג המולד מביאה לכך שהשמיים הם הגבול עבורם בכל הנוגע לסוג המתנות שהם רוכשים לקראת חג המולד. למעשה כל מתנה שהיא יכולה להתאים כמתנה לחג בנסיבות האלה: פריטי נוי לבית, קערות הגשה וכלי אוכל, בגדים, בשמים, גאדג'טים מדליקים ועוד. את המתנות מתאימים בהמשך לכך למאפייני האדם שמקבל אותם. אם מדובר במתנות ילדים, הרי שאנחנו נכנסים לעולם שלם ורחב באפשרויות.

אפרופו אפשרויות: בחירה נפוצה היא להעניק לאדם שמקבל את המתנה את ההחלטה הסופית לגבי אופן המימוש שלה. המוצרים המציעים זאת בפועל יהיו תווי השי ושוברי הקנייה, אשר לכל אחד מהם יש חוקים משלו.

העיקרון עם זאת זהה, כאשר ניתן לבחור באטרקציה מבין המבחר המוצע בשובר או ברשת שיווק מסוימת בה ממשים את הקניות בסכום הנקוב בשובר. מתנות אלה מאפשרות להעניק למי שמקבל אותן גמישות מלאה, דרישת חובה כיום של רבים.

כמובן שבחנויות השונות – בעיקר חנויות המתנות או כאלה הפונות לקהלים שאינם יהודים בלבד – תוכלו למצוא מגוון רחב של מתנות כריסמס כמיטב המסורת הנוצרית. עצי אשוח, בובות של סנטה קלאוס, קישוטים קסומים לבית, אורות מנצנצים וכן הלאה. אם אתם רוצים לבחור במתנת חד המולד המתכתבת איתו באופן מובהק, אתם יכולים לפנות לחנויות מהסוג הזה.

בכל מקרה מומלץ להגדיר תקציב כללי למתנה ולחשוב איך הופכים אותה להיות אישית ומרגשת אפילו יותר – בלי קשר לסמליות של חג המולד עבורכם.

דילוג לתוכן