שיווק ויבוא מתנות, מוצרי פרסום וקידום מכירות

שייוק וייבוא מתנותהעסק הממוצע צריך להשקיע מאמצים וגם כספים כדי להגיע ללקוחות ולבנות לעצמו מוניטין חיובי. ברור שרמה מקצועית והתנהלות תקינה סביב השעון תתרום לכך. הבעיה היא שבעידן תחרותי כמו זה שאנחנו חיים בו, לא תמיד זה מספיק.

עסקים רבים שעושים לכאורה הכל טוב נשארים מאחור – ולו מכיוון שהם אינם משקיעים מחשבה מספקת למוצרים "קטנים" שיכולים לעשות עבורם הבדל גדול. כאן בדיוק המתנות, מוצרי הפרסום ומוצרי קידום המכירות נכנסים לתוך התמונה ומשנים אותה מהקצה אל הקצה.

עולם שלם של אפשרויות

מתנות ומוצרי פרסום וקידום מכירות מהווים כיום עולם ומלואו. מבחינה מעשית מדובר במוצרים "רגילים" אשר כוללים על גביהם את לוגו העסק, שם העסק ולרוב גם פרטי התקשרות אתו.

כיום למעשה ניתן כמעט כל מתנה להפוך לכזו, בין השאר עקב התפתחות הטכנולוגיה. אם בעבר ייצור מתנות ממותגות הייתה מלאכה מורכבת, כיום מדובר במשימה פשוטה, מהירה וגם זולה פי כמה. זמני הביצוע התקצרו משמעותית, כך שעסק יוכל להפיק כמות גדולה של מתנות – אפילו אלפים – תוך פרק זמן מינימילי.

בחירה מקובלת כיום היא להעניק מתנות שאינן מנקרות את העין (גם המחיר, בו נעסוק בהמשך, קשור לכך), אלא מתנות בעלות פן שימושי יותר. המטרה היא למצוא מתנה שתלווה את האדם שמקבל אותה במשך שנים, כך שהחשיפה לעסק שמאחורי המוצר הוא תמידי: חשבו למשל על עט או על תיק, בהם צפוי האדם להשתמש באופן שוטף.

הכתובת אליה יש לפנות על מנת להצטייד במוצרים האלה היא חברות הפועלות בשדה המשחק של מתנות ומוצרי פרסום. בהרבה מקרים מדובר במוצרים מיובאים לישראל או מיוצרים בה, כאשר באחרים חלק מרכזי בייצור ובהתאמה ללקוח נעשה אצל הגורם המקצועי עצמו.

שאלת העלויות

לכאורה, נראה כי המוצרים המדוברים יהיו כרוכים בעלויות גבוהות עקב פרמטר הכמות של המוצרים המוזמנים. מה שכן, ניתן בהחלט למצוא כיום מגוון רחב של מוצרים מכובדים מאד שמגיעים בתג מחיר מינימלי, שמן הסתם הופך אותם להיות נגישים הרבה יותר.

אתם ממש לא צריכים להשקיע מאות שקלים בפריט, כאשר מוצר שימושי המתפקד גם כמוצר קידום מכירות יכול להיות מוצע במחיר של שקלים בודדים או עשרות שקלים. בנוסף לכך יש חברות אשר מעניקות הנחה על הזמנה של מוצרים בכמויות גדולות, על פי העקרונות המזוהים עם המכירה הסיטונאית למשל.

המשמעות היא שממש לא צריך לרוקן את חסכונות העסק כדי להצטייד בפריטים שמעוניינים להעניק ללקוחות פוטנציאליים או קיימים. מנקודת המבט של החברות המספקות את המוצרים האלה, ההתנהלות הכלכלית בשדה המשחק אינה מורכבת יותר מדי.

אז איך בוחרים?

השיקול הכלכלי הוא כאמור משמעותי מאד בהחלטה לגבי המתנות והמוצרים שרוכשים, אבל הוא לא היחידי. ניתן בהחלט ליצור זיקה מסוימת בין תחום הפעילות של העסק, או אפילו המסרים שהוא רוצה להעביר לאחרים, לבין סוג המתנות שהוא בוחר לספק.

אם לוקחים דוגמא אחת מני רבות, הרי שבמקרה של עסק המגדיר את עצמו כטכנולוגי, מוצר פרסום בדמותו של גאדג'ט מדליק למחשב יכול להיות בחירה מוצלחת, שתיצור את הקישור בין העסק לבין אותן תכונות שאנשיו רוצים שהוא יקושר אליהן מנקודת המבט של הלקוחות.

מומלץ לחשוב כבר בנקודת ההתחלה על האופן שבו המוצרים יסופקו לקהל היעד. ניתן להעניק אותם ללקוחות המגיעים לפגישה, לחלק באירועים שהעסק משתתף בהם (למשל תערוכות או ירידים) או במקומות המוניים וכן הלאה. גם כאן לכל עסק יש את השיקולים שלו, שמושפעים גם מסוג המוצר הנבחר.

דילוג לתוכן